saker med ett affektionsvärde....

Jag tycker om saker med en liten historia bakom.....den här lilla söta vasen fick jag av min barndomsbästis mormor, när vi kort efter min äldsta dotter föddes återfick kontakten efter en sporadisk kontakt under tonåren (dessutom flyttade vi 8 mil bort)  så vart hon tillsammans med min exmans bror och ett tag bodde vi grannar och vid ett tillfälle när hennes mormor var på besök hos dem kom hon in med denna lilla vackra vas med violer i. Jag tror att det var i och med denna vas som min kärlek för glas föddes....

image51

detta vackra fat fann jag i en loppis för 5 år sedan när jag körde från mamma i Sundsvall, hade dille på loppisar efter vägen och på ett ställe fann jag detta underbara fat och även här finns en historia för i själva fatet är det inristat dels ett bibelcitat och dels att detta är en gåva till ett par som gifte sig 1925, datum, namn och kyrka finns också ingraverat och ja jag gillar detta vackra fatet som är gjort av nysilver och trä....

image52

/LenaS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0